mar 30, 1948 - הפעלת תכנית ד'
Description:
ב-10.3.1948 אישר המטה הכללי את התכנית ל"השתלטות על שטחה של המדינה העברית והגנה על גבולותיה", שנקראה 'תכנית ד'.
נקודת המוצא של התכנית היתה ההנחה הכללית, "שבזמן הפעלתה לא יהיו כוחות השלטון (הבריטי) בארץ קיימים יותר", ולא יהיה קיים בארץ "כוח בינלאומי בעל כושר פעולה יעיל".
מטרות תכנית ד':
1. מעבר מהגנה להתקפה - נטילת היוזמה על הלחימה.
2. כיבוש שטחים מידי הערבים לטובת יצירת רצף התיישבותי
3. התבססות בערים המעורבות
http://hahagana.org.il/independencewar/?itemId=49622
Added to timeline:
Date:
Images:
![]()